• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot

Xponent

WordPress-experten

  • Varför WordPress?
  • WordPress
    • WordPress-tips
    • Artiklar vi läst
    • Fyradagars WordPress-kurs
      • Kursdatum & anmälan
      • Kurs i WordPress dagtid
      • Kurs i WordPress kvällstid
    • WordPress-paket
    • WordPress-manual
    • WordPress teman
    • Genesis – en kort genomgång
  • Vi hjälper dig
    • Att bygga nytt
    • Att modernisera
    • Att serva
  • Xponent
    • Om Xponent
    • Portfolio
    • Nyheter
    • Integritetspolicy & cookies
    • Xponent in English
  • Kontakt
  • Sök
Hem · Nyheter · När endast det bästa är gott nog

När endast det bästa är gott nog

28 september 2011 publicerat av xponent Lämna en kommentar

S:t Eriks Bryggeri har i sin moderna tappning endast några år på nacken, men har trots detta rönt en mycket stor uppmärksamhet och snabbt vunnit terräng. Kvinnan bakom S:t Eriks framgångar är Jessica Heidrich, mikrobiolog och Flying Beermaker. Jessica flyger inte bara mellan olika bryggerier i för att skapa sina öl, utan också runt om i världen för att både delta i och bedöma i stora prestigefyllda öltävlingar.

Xponent fick uppdraget att skapa S:t Eriks första webbplats någonsin. Ja, trots att ölmärket kan räkna sina anor ända tillbaka till 1859, har man aldrig haft någon webbplats. Vi genomförde uppdraget tillsammans med ölexperten Christer Leivo och S:t Eriks formgivare och designer Mattias Brodén. Installationen är som vanligt baserad på WordPress. Vi har också använt Genesis Framework med ett child-theme som vi byggt om och kommer att bygga flera varianter av för S:t Eriks webbplats. Varianterna är alla baserade på de olika färger som Mattias och Jessica ger varje lansering, därför kommer webbplatsen att byta färg flera gånger per år. Vid lanseringen är webbplatsen klädd i färgen för den Rauchbier som S:t Eriks lanserade under namnet Rauk Öl.

Hela webbplatsen är typgraferad helt genomgående med Meta från FontShop. Vi har använt webbfonter från Typekit och arbetat med både serifer och sans serifer i Meta Serien, allt från brödtext och rubriker, till bildtexter och brödsmulor har vi klätt i Meta. Just detta typsnitt är det vi syftar på i rubriken.

Webbplatsen innehåller mycket information om de olika öl som Jessica brygger, S:t Eriks historia och kommer uppdateras med både nyheter och betraktelser. Ta en titt på www.steriksbryggeri.se så kommer du att förstå varför man valt mottot ”Kärlek & Humle”.

Arkiverad som: Nyheter Märkt med: Genesis Typekit/Adobe Fonts typografi webbtypografi

 

404 behöver inte vara sista sidan på webbplatsen

När dina besökare inte hittar vad de letar efter är risken stor att de lämnar din webbplats. Se därför till att ha en bra 404-sida.

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Aktuellt

Plan- & bygglagen som E-learning

Byggutbildarna gav Xponent uppdraget att flytta deras distanskurser från en tidigare plattform över till WordPress och Sensei LMS.

Digitala lyftet version 3

Produktpresentationer med Inriver och WooCommerce

Lidingö Urhandels nya webbplats och nya logotyp

Wordpress-tips

När det ska bli likadant varje gång

Om du som vi gör många WordPress-installationer per månad vet du säkert hur mycket jobb det är med att sätta upp hela installationen med din favorituppsättning av plugins.

Att flytta WordPress till ny server

Underhåll av webbplatser

Förvirrande många format

Saker som snabbar upp ditt jobb

Nyhetsbrev med WordPress-tips

Inte för ofta, inte för långt och när det kommer ändå fyllt med smarta tips för dig som jobbar med WordPress; antingen som redaktör eller producent.


Xponent stöder

Följ Xponent

  • LinkedIn
  • RSS
  • Twitter
  • Vimeo

 

© 2025 Xponent · sitemap · cookies+gdpr · Powered by WordPress & Genesis