• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot

Xponent

WordPress-experten

  • Varför WordPress?
  • WordPress
    • WordPress-tips
    • Artiklar vi läst
    • Fyradagars WordPress-kurs
      • Kursdatum & anmälan
      • Kurs i WordPress dagtid
      • Kurs i WordPress kvällstid
    • WordPress-paket
    • WordPress-manual
    • WordPress teman
    • Genesis – en kort genomgång
  • Vi hjälper dig
    • Att bygga nytt
    • Att modernisera
    • Att serva
  • Xponent
    • Om Xponent
    • Portfolio
    • Nyheter
    • Integritetspolicy & cookies
    • Xponent in English
  • Kontakt
  • Sök
Hem · Nyheter · Grafisk profil för Dataföreningen

Grafisk profil för Dataföreningen

1 september 2016 publicerat av xponent Lämna en kommentar

DF-designprogram
Xponent har tagit fram en ny grafisk profil för Dataföreningen i Sverige. Allt summerat i en manual så att man i fortsättningen skall kunna arbeta både digitalt och analogt med designen i sin kommunikation.

Arbetet kan sägas påbörjats redan när vi skapade Dataföreningens nya webbplats. Då blev det tvunget att hitta ett nytt sätt att implementera föreningens inarbetade logotyp. Vi tog då fram en palett och en typografi för webbplatsen som föreningen såg hade potential att kunna vara utgångspunkt för all sin design framöver. Vi fick då uppdraget att ta fram en manual och malldokument för Word och PowerPoint, renritade logotyper, typografi och färger. Manualen berättar om vikten av föreningens designprogram, om hur man skall arbeta med text och bild, om att vara aktsam på rättigheter till bilder och texter som man lånar in och hur typografin skall användas.

Manualen blev klar precis innan sommaren och redan har den gjort nytta när annonser, mässmontrar och annat material behövts produceras.

Arkiverad som: Nyheter Portfolio Märkt med: designprogram dfs grafisk form logotyp

 

Att skriva för webben

Tips för webbredaktörer som arbetar med WordPress om hur man skriver texter för webbsidor. Här lär du dig om hur besökare tittar på webbsidor och om hur du skriver rubriker och brödtext på bästa sätt för en sökmotoroptimerad webbplats.

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Aktuellt

Konstnären Franco Pincinis portfolio

För konstnären Franco Pincini har vi skapat webbplats som fungerar som en portfolio där hans många verk kan visas upp.

Produktpresentationer med Inriver och WooCommerce

Lidingö Urhandels nya webbplats och nya logotyp

En helt nyproducerad webbplats för Företagsfokus

Wordpress-tips

Att flytta WordPress till ny server

Om du någon gång behöver byta webbhotell kan det kännas oöverstigligt att flytta en större webbplats. Du har en databas, en massa sidor och mängder av bilder och allt måste över till den nya webbservern.

Är du mobilanpassad nog?

8 tips om säkerhet

Intranät med WordPress

Ett inläggs anatomi

Nyhetsbrev med WordPress-tips

Inte för ofta, inte för långt och när det kommer ändå fyllt med smarta tips för dig som jobbar med WordPress; antingen som redaktör eller producent.


Xponent stöder

Följ Xponent

  • LinkedIn
  • RSS
  • Twitter
  • Vimeo

 

© 2025 Xponent · sitemap · cookies+gdpr · Powered by WordPress & Genesis