• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot

Xponent

WordPress-experten

  • Varför WordPress?
  • WordPress
    • WordPress-tips
    • Artiklar vi läst
    • Fyradagars WordPress-kurs
      • Kursdatum & anmälan
      • Kurs i WordPress dagtid
      • Kurs i WordPress kvällstid
    • WordPress-paket
    • WordPress-manual
    • WordPress teman
    • Genesis – en kort genomgång
  • Vi hjälper dig
    • Att bygga nytt
    • Att modernisera
    • Att serva
  • Xponent
    • Om Xponent
    • Portfolio
    • Nyheter
    • Integritetspolicy & cookies
    • Xponent in English
  • Kontakt
  • Sök
Hem · Om Nyhetsbrev

Om Nyhetsbrev


Att skicka nyhetsbrev
är enkelt om du använder rätt teknik. Vi har hjälpt flera företag med nyhetsbrevsutskick, nu senast CMH Nordic och LOs ungdomssekretariat. Men det är inte att skicka nyhetsbrevet som är den stora utmaningen, utan att skriva nyhetsbrev som mottageren vill läsa OCH att följa upp varje utskick och se om det fungerade.

Statistik för utskick

De lösningar vi rekommenderar har alla det gemensamt att de efter ett utskick kan rapportera hur det mottagits. Med statistiken kan du följa utskicket timmer för timme, och inse att till och med veckor efteråt så används ditt utskick av mottagarna för att hämta information.

  • Har mottageren läst utskicket?
  • Vilka länkar har man klickat på?
  • Hur många mottagare har inte fått utskicket?

Allt detta utgör grunden för hur du sammanställer och kanske också formger dina utskick framöver. Populära inslag skall givetvis återkomma, det som lockade få kanske skall uteslutas.

Under våren kommer vi att skriva ett blogginlägg om nyhetsbrev, med tips främst för redaktörer.

Formgivning av nyhetsbrev

Du prenumererar säkert själv på några nyhetsbrev idag och vet att formen på dessa skiljer sig från all annan epost du tar emot. Tekniskt så är formgivna nyhetsbrev bara enklare webbsidor som skickas till dig. Xponent åtar sig att formge nyhetsbrev och även i vissa fall sätta upp lösningen åt er. Nedan visar vi exempel på hur våra utskick ser ut.

Aktuellt

Konstnären Franco Pincinis portfolio

För konstnären Franco Pincini har vi skapat webbplats som fungerar som en portfolio där hans många verk kan visas upp.

Produktpresentationer med Inriver och WooCommerce

Lidingö Urhandels nya webbplats och nya logotyp

En helt nyproducerad webbplats för Företagsfokus

Wordpress-tips

Ett inläggs anatomi

Att förstå hur ett inlägg eller en sida är uppbyggd är bra att veta när något inte blir som man tänkt sig. Här hjälper vi dig förstå hur det hela fungerar.

Ninja Firewall kan rädda dagen

Typografering i WordPress

Ta bort WordPress versionsnummer

Så här ordnar du automatisk avstavning i WordPress

Nyhetsbrev med WordPress-tips

Inte för ofta, inte för långt och när det kommer ändå fyllt med smarta tips för dig som jobbar med WordPress; antingen som redaktör eller producent.


Xponent stöder

Följ Xponent

  • LinkedIn
  • RSS
  • Twitter
  • Vimeo

 

© 2025 Xponent · sitemap · cookies+gdpr · Powered by WordPress & Genesis