• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot

Xponent

WordPress-experten

  • Varför WordPress?
  • WordPress
    • WordPress-tips
    • Artiklar vi läst
    • Fyradagars WordPress-kurs
      • Kursdatum & anmälan
      • Kurs i WordPress dagtid
      • Kurs i WordPress kvällstid
    • WordPress-paket
    • WordPress-manual
    • WordPress teman
    • Genesis – en kort genomgång
  • Vi hjälper dig
    • Att bygga nytt
    • Att modernisera
    • Att serva
  • Xponent
    • Om Xponent
    • Portfolio
    • Nyheter
    • Integritetspolicy & cookies
    • Xponent in English
  • Kontakt
  • Sök
Hem · Nyheter · När endast det bästa är gott nog

När endast det bästa är gott nog

28 september 2011 publicerat av xponent Lämna en kommentar

S:t Eriks Bryggeri har i sin moderna tappning endast några år på nacken, men har trots detta rönt en mycket stor uppmärksamhet och snabbt vunnit terräng. Kvinnan bakom S:t Eriks framgångar är Jessica Heidrich, mikrobiolog och Flying Beermaker. Jessica flyger inte bara mellan olika bryggerier i för att skapa sina öl, utan också runt om i världen för att både delta i och bedöma i stora prestigefyllda öltävlingar.

Xponent fick uppdraget att skapa S:t Eriks första webbplats någonsin. Ja, trots att ölmärket kan räkna sina anor ända tillbaka till 1859, har man aldrig haft någon webbplats. Vi genomförde uppdraget tillsammans med ölexperten Christer Leivo och S:t Eriks formgivare och designer Mattias Brodén. Installationen är som vanligt baserad på WordPress. Vi har också använt Genesis Framework med ett child-theme som vi byggt om och kommer att bygga flera varianter av för S:t Eriks webbplats. Varianterna är alla baserade på de olika färger som Mattias och Jessica ger varje lansering, därför kommer webbplatsen att byta färg flera gånger per år. Vid lanseringen är webbplatsen klädd i färgen för den Rauchbier som S:t Eriks lanserade under namnet Rauk Öl.

Hela webbplatsen är typgraferad helt genomgående med Meta från FontShop. Vi har använt webbfonter från Typekit och arbetat med både serifer och sans serifer i Meta Serien, allt från brödtext och rubriker, till bildtexter och brödsmulor har vi klätt i Meta. Just detta typsnitt är det vi syftar på i rubriken.

Webbplatsen innehåller mycket information om de olika öl som Jessica brygger, S:t Eriks historia och kommer uppdateras med både nyheter och betraktelser. Ta en titt på www.steriksbryggeri.se så kommer du att förstå varför man valt mottot ”Kärlek & Humle”.

Arkiverad som: Nyheter Märkt med: Genesis Typekit/Adobe Fonts typografi webbtypografi

 

Genesis – en kort genomgång

Med Genesis bygger vi stora och komplexa webbplatser som genererar ett minimum av kod. Snabbt, säkert och sökmotoroptimerat.

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Aktuellt

Konstnären Franco Pincinis portfolio

För konstnären Franco Pincini har vi skapat webbplats som fungerar som en portfolio där hans många verk kan visas upp.

Produktpresentationer med Inriver och WooCommerce

Lidingö Urhandels nya webbplats och nya logotyp

En helt nyproducerad webbplats för Företagsfokus

Wordpress-tips

Nyttig WordPress-läsning

Det finns många bra källor till både inspiration och teknik runt webbplatser. För dig som är inriktad på enbart WordPress kommer här en lista med kommenterade länkar.

Lätt att missa i WordPress

Ett inläggs anatomi

Göm din inloggningssida

Håll databasen i shack

Nyhetsbrev med WordPress-tips

Inte för ofta, inte för långt och när det kommer ändå fyllt med smarta tips för dig som jobbar med WordPress; antingen som redaktör eller producent.


Xponent stöder

Följ Xponent

  • LinkedIn
  • RSS
  • Twitter
  • Vimeo

 

© 2025 Xponent · sitemap · cookies+gdpr · Powered by WordPress & Genesis