• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot

Xponent

WordPress-experten

  • Varför WordPress?
  • WordPress
    • WordPress-tips
    • Artiklar vi läst
    • Fyradagars WordPress-kurs
      • Kursdatum & anmälan
      • Kurs i WordPress dagtid
      • Kurs i WordPress kvällstid
    • WordPress-paket
    • WordPress-manual
    • WordPress teman
    • Genesis – en kort genomgång
  • Vi hjälper dig
    • Att bygga nytt
    • Att modernisera
    • Att serva
  • Xponent
    • Om Xponent
    • Portfolio
    • Nyheter
    • Integritetspolicy & cookies
    • Xponent in English
  • Kontakt
  • Sök
Hem · Nyheter · Honey Honey Spice Company

Honey Honey Spice Company

28 juli 2021 publicerat av superadmin Lämna en kommentar

För det nystartade företaget Honey Honey Spice Company har Xponent tagit fram en grafisk profil med en logotyp, förpackningsdesign och en webbplats. Uppdraget har vi gjort tillsammans med vår vapendragare Christer Leivo, som vi har samarbetat länge med när det kommer till information och marknadsföring av öl, vin och sprit.

Denna gång handlade det dock inte om alkohol utan om kryddor, om än i en förpackning som är lite annorlunda. Företaget levererar sina kryddblandningar i aluminiumburkar, samma burkar som normalt innehåller öl eller läsk.

Illustration av en plockad ramslök
illustration: Sabina Norblad

Vi började med att ta fram några idéskisser till logotyper och valde tillsammans med kunden en inriktning. Tanken var att logotypen skulle vara tydlig och gå att känna igen på håll. Vi landade i formen här ovan. Därefter gick vi vidare med att fundera ut en design för Honey Honey Spice Companys lite udda förpackning. Till vår hjälp hade vi den mycket drivna illustratören Sabina Norblad som skapade en mängd illustrationer av kryddor och örter. Vi valde till slut att använda Sabina Nordblads illustrationer av kryddor och örter som ett mönster på burkarna. Designen trycktes sedan på speciella etiketter för aluminiumburkar. Burkarna som öppnas på sedvanligt burksätt lvereras med lock. Till locket och som avatar för olika sociala medier tog vi fram en rund version av logotypen.

Slutligen skapade vi en webbplats för företaget där kryddorna också kan köpas i en webbshop.

Honey Honey Spice Companys logotyp

Arkiverad som: Nyheter Portfolio webbshop Märkt med: grafisk form logotyp WooCommerce

 

I behov av högre fart?

WordPress är inte långsamt i sig, tvärtom så är det en lösning som kan hålla farten uppe och presentera en massa sidor och interaktivitet till väldigt många samtidiga användare.

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Aktuellt

Plan- & bygglagen som E-learning

Byggutbildarna gav Xponent uppdraget att flytta deras distanskurser från en tidigare plattform över till WordPress och Sensei LMS.

Digitala lyftet version 3

Produktpresentationer med Inriver och WooCommerce

Lidingö Urhandels nya webbplats och nya logotyp

Wordpress-tips

Intranät med WordPress

Om hur du skapar ett intranät i WordPress för företaget/organisationen med inloggningsskyddad information enbart riktad till anställda/medlemmar. Artikeln beskriver hur du enkelt kan sätta upp ett intranät med WordPress.

Idéer driver WordPress utveckling

Fria och licensierade bilder

När WordPress och alla plugins inte är nog

Nybörjarens 7 dödssynder

Nyhetsbrev med WordPress-tips

Inte för ofta, inte för långt och när det kommer ändå fyllt med smarta tips för dig som jobbar med WordPress; antingen som redaktör eller producent.


Xponent stöder

Följ Xponent

  • LinkedIn
  • RSS
  • Twitter
  • Vimeo

 

© 2025 Xponent · sitemap · cookies+gdpr · Powered by WordPress & Genesis