Xponent har ägnat en hel del tid tillsammans med Hammarby Boxning de sista sex åren. Vi har byggt webbplatser, varit med och skapat Sveriges största Olympiska Boxningsgala, tagit fram logotypen för galan och producerat filmer och trycksaker. När det nu var dags för den sjätte upplagan av Bajen Rough House och det brann i knutarna visade sig XpoMagz från sin bästa sida.
Som vanligt stod det klart att alla uppgifter som webbplatsen måste klara skulle förändras från dag till dag. I början ligger fokuset någon annanstans än i slutet av projektet. Det är då skönt att webbplatsen är byggd med XpoMagz och dess moduler som gör det enkelt att möblera om alltefter att behoven ändras. I början ligger fokus på några enkla nyheter som att det snart är dags att köpa biljett till årets evenemang. Efter ett tag skall allt mer rymmas på både startsida och undersidor, då lyfter vi in fler moduler som kan visa upp film, länka till olika matcher på galan och visa pressreleaser. Vi kan också skapa helt ny design på sidorna med olika moduler. Tydligats är det kanske ändå när sponsor efter sponsor tackar ja och alla måste rymmas på startsidan, hur enkelt som helst adderar vi dem allteftersom de kommer in.
Kul uppdrag i samband med årets upplaga av Bajen Rough House var att vi fick uppdraget att komplettera Hammarby Boxnings logotyp inför hundraårsjubileet. Vi producerade också galans affisch och matchprogram.
Lämna ett svar